Välkommen till Prag

Efter en smidig resa kom vi fram till vårt hotel vid 14-tiden. Hotelägaren Kristina tog emot oss med en kopp kaffe och fikabröd. Hon satte sig ner med oss och gick igenom Prags karta med tips på vad vi skulle göra under våra tre dagar. Så det blev en snabb tur upp till vår lägenhet innan vi tog på oss promenadskorna och skyndade oss ut på vår första upptäcksfärd. Vi gick över en järnvägsbro för att nå andra sidan av floden och hade under vår 20 minuters promenad upp till Karlsbron en fantastisk utsikt mot Pragborgen.

Vi råkade av en slump passera den dansande byggnaden.

Väl framme vid Karlsbron vek vi av mot Gamla stan och torget. Passade på att äta en lunch på en av restaurangerna i närheten, förmodligen till riktigt turistpriser, men det smakade riktigt gott så det var väl värt pengarna.
Såg den berömda astronomiska uret, men vi väntade inte på att klockan slog hel timme utan det tar vi en annan dag.

Promenerade vidare över Karlsbron mot Mala Strana för att söka rätt på I like E-bikes som vi tänker ta imorgon och hittade ett litet torg med en liten pub som vi självklart ville prova.

Strosande sedan vidare tillbaka till hotellet, passerade på vägen ett minnesmonument till offren för kommunismen. Ett lite annorlunda konstverk (lägger upp en bild senare)
Passade på att handla lite frukost på Tesco innan vi återvände. När i vi kom ut började det droppa lite regn. Åt middag på puben bredvid hotellet som visade sig vara ett mycket bra alternativ. Nu blir det tidig kväll för att orka med 5timmar på cykel imorgon.